Новини

Volvo побудувала перший в світі вантажівку-безпілотник з зеленої сталі

18.10.2021

Компанія Volvo представила автономний самоскид на електротязі виготовленній з зеленої сталі

В серпні 2021-го металургійна компанія SSAB (Швеція) поставила першу партію зеленої сталі автовиробнику Volvo. Днями з неї виготовили перший транспортний засіб. 13 жовтня 2021 пройшла офіційна презентація першого у світі транспортного засобу із сталі, що не містить викопних матеріалів. Самоскид важить всього 8,2 т, з яких 3 т – «зелена» сталь, вироблена з використанням водню, компанії SSAB.

У Volvo відзначають, що самоскид вже готовий до серійного виробництва, а його експлуатація почнеться вже в 2022 році. Призначення першого «зеленого» транспортного засобу дуже символічне. Він має працювати у гірничодобувній галузі, де буде возити сировину, з якого потім зроблять нові партії зеленої сталі. У планах Volvo і SSAB розробка цілого ряду видів продукції з безвуглецевої сталі, щоб вийти на серійне виробництво протягом декількох років.

Спільна Ініціатива Volvo та SSAB встановлює орієнтир для майбутнього без копалин. Так само, як країни Світу збираються на COP26 для вирішення проблем зміни клімату, так само організації та галузі повинні співпрацювати над розробкою нових інноваційних рішень для майбутнього без викидів парникових газів. Volvo Group прагне налагоджувати партнерських відносин у сфері інновацій, таких як з компанією SSAB, для розробки привабливих, безпечних та ефективних нових машин, які відкривають шлях до більш стійкої транспортної та інфраструктурної системи, прийнятої в майбутньому.

Мартін Лундштедт, президент та генеральний директор Volvo Group.

Перехід до зеленої сталі є важливим кроком для Volvo Group, а також для транспортної та інфраструктурної промисловості в цілому, особливо враховуючи, що близько 70% ваги вантажівок припадає на сталь та чавун. Маючи намір бути нейтральною щодо клімату та досягти чистого викиду парникових газів по всьому ланцюжку нульової вартості до 2040 року, Volvo Group йде шляхом розвитку стійких транспортних та інфраструктурних рішень у майбутньому. Поряд з електрифікацією своїх транспортних засобів, Volvo твердо вирішила скоротити викиди вуглецю по всьому своєму ланцюжку поставок. Самоскид випущений на заводі Volvo CE у Браосі є першим кроком до серійного виробництва транспортних засобів зі сталі без викопних копалин.

EuropeanGreenDeal

Нагадаємо, що у грудні 2019 року Єврокомісія прийняла план European Green Deal задля досягнення нульових викидів парникових газів і нульового забруднення навколишнього середовища в країнах-членах Європейського союзу шляхом переходу від викопних до поновлюваних джерел енергії і сировини до 2050 року.

В Євросоюзі інвестплан по «зеленому переходу» промисловості становить 1 трлн. євро протягом 2021-2030 року у вигляді пільгових кредитів і субсидій. Єврокомісія також направить близько 300 млрд. евро з Фонду по боротьбі з економічними наслідками впливу коронавируса саме на екомодернізацію промпідприємств.

В рамках European Green Deal Єврокомісія має намір ввести особливий «вуглецевий» податок щодо імпортерів, які не скорочуватимуть викиди СО2.

Декарбонізація в Україні

В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.

Однак зелена металургія існує лише в теорії. Через рік після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.