Німецький автоконцерн Mercedes-Benz AG з 2025 року почне серійне виробництво автомобілів зі сталі, отриманої із застосуванням зелених технологій. Про це повідомив головний операційний директор компанії Маркус Шефер.
З цією метою Mercedes-Benz купив частку в шведському проекті H2 Green Steel, що передбачає будівництво металургійного заводу. Сталь на цьому підприємстві буде вироблятися з використанням електроенергії з поновлюваних джерел (вітер, енергія морських припливів), а також водню.
Водень повинен замінити традиційний кокс, що застосовується для вилучення заліза з руди і дає парникові викиди.
В якості першого кроку Mercedes-Benz інвестує 1 млн євро в проект H2 Green Steel.
За словами Шефера, зараз будь-який седан Mercedes-Benz приблизно на 50% зроблений зі сталі і зараз це становить близько 30% парникових викидів у виробництві німецького автоконцерну.
Тому він планує завдяки участі в проекті H2 Green Steel повністю перейти на автовиробництво з нейтральним рівнем викидів CO 2 до 2039 року. Тобто на 11 років раніше, ніж вимагає законодавство ЄС.
Проект H2 Green Steel передбачає будівництво інтегрованого металургійного заводу в місті Норрботтен на півночі Швеції з річним обсягом виробництва 5 млн тон. В даний час компанія отримала дозволи на землевідведення.
Автоконцерни переходять на зелену сталь
Шведський автомобілебудівний концерн Volvo Group планує першим в світі налагодити випуск автомобілів, побудованих зі зеленої сталі. Очікується, що вперше зелена сталь з’явиться у транспортних засобах вже у 2021 році.
Автомобілебудівний концерн BMW Group прийняв рішення інвестувати кошти через свій венчурний фонд BMW i Ventures у американський стартап Boston Metal. Останній створений під егідою Массачусетського інституту технологій та підтримується Біллом Гейтсом. BMW систематично виокремлює в мережі своїх постачальників сировинні матеріали і компоненти з високим вмістом викидів СО2 при виробництві, зокрема, металопродукцію.
Зелена сталь в Україні
В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.
Однак вона існує лише в теорії. Через півроку після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.