Шведський автомобілебудівний концерн Volvo Group планує першим в світі налагодити випуск автомобілів, побудованих зі зеленої сталі. Очікується, що вперше зелена сталь з’явиться у транспортних засобах вже у 2021 році.
Мартін Лундстедт (Martin Lundstedt), президент і CEO Volvo Group
Ми маємо намір стати кліматично-нейтральної компанією до 2050 року, згідно з Паризьким угодою. Це означає, що наші автомобілі не будуть здійснювати вихлопів. Але, крім того, ми поступово замінимо компоненти, наприклад металопродукцію, з яких виробляються авто, на безвуглецеві аналоги.
За його словами, це стане важливим кроком до створення повністю кліматично-нейтрального транспорту.
Нагадаємо, що Volvo підписав угоду про співпрацю з металургійною компанією SSAB. Обидва концерни займуться розробкою, серійним виробництвом і комерціалізацією перших в світі транспортних засобів, зібраних без компонентів з викопного палива.
У 2021 році Volvo зобов’язався розробити першу концепцію таких авто зі зеленої стали SSAB. У 2022 році може початися їх серійне виробництво в малих обсягах і поступово доведене до масового. Крім того, SSAB допоможе Volvo оптимізувати закупівлю сталевих компонентів з урахуванням їх ваги і якості.
«Ми робимо гігантський стрибок у напрямку до повністю безвуглецевого ланцюжка вартості, аж до споживача», – підкреслив Мартін Линдквист (Martin Lindqvist), президент і CEO SSAB.
Зелена сталь для Volvo відвантажуватимє підприємство з виробництва екологічно чистої сталі за технологією HYBRIT, яке належить SSAB, шведській державній компанії Vattenfall та шведській гірничодобувній компанії LKAB.
У серпні 2020 року компанія почала пробне виготовлення зеленої стали в місті Лулео, Швеція, з залізної руди, обробленої електроенергією та воднем, без застосування викопних вуглеводнів.
BMW інвестуватиме у стартап Білла Гейтса
Автомобілебудівний концерн BMW Group прийняв рішення інвестувати кошти через свій венчурний фонд BMW i Ventures у американський стартап Boston Metal. Останній створений під егідою Массачусетського інституту технологій та підтримується Біллом Гейтсом.
BMW систематично виокремлює в мережі своїх постачальників сировинні матеріали і компоненти з високим вмістом викидів СО2 при виробництві, зокрема, металопродукцію.
Зелена сталь в Україні
В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.
Однак вона існує лише в теорії. Через півроку після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.