Новини

Airbus і Air France-KLM просять Єврокомісію надати зелені стимули для авіапрому

10.06.2021

Airbus має намір до 2035 року розробити перший в світі цивільний літак з нульовим рівнем парникових викидів.

Гроші з європейських фондів «зеленого» стимулювання в рамках ініціативи Green Deal необхідно використовувати для підтримки продажів літаків. Про це йдеться в зверненні європейського аерокосмічного концерну Airbus до віце-президента Єврокомісії Франка Тіммерманса, повідомило видання Euroactiv.

На думку Airbus, надання пільг під купівлю авіаперевізниками нових літаків допоможе скоротити викиди – завдяки виведенню з експлуатації застарілих моделей.

«Підтримка може прийняти форму субсидування «зеленого» стимулу», – йдеться в повідомленні одного з найбільших європейських авіаперевізників Air France-KLM, який підписав звернення до Єврокомісії разом з Airbus.

Airbus
Рейсові літаки KLM

Французький уряд 9 червня розблокував пакет бюджетної підтримки в розмірі €15 млрд для аерокосмічного сектора, який опинився в скруті через пандемію. Він включає інвестиційний фонд в €500 млн для невеликих авіакомпаній та фінансування робіт по розробці літака з нульовим викидом СО2 до 2035 року.

За оцінками Airbus, більшість лайнерів будуть використовувати традиційні реактивні двигуни принаймні до 2050 року.

При цьому концерн до 2035 року має намір розробити перший в світі цивільний літак з нульовим рівнем парникових викидів. Досягнути цього інженери Airbus хочуть завдяки розробці водневого авіадвигуна.

«Водневі літаки з нульовим рівнем викидів будуть орієнтовані на регіональні рейси невеликої дальності з 2035 г. Це означає, що поточні і майбутні розробки високоефективних газових турбін і раніше будуть потрібні до 2050 р особливо для далекомагістральних літаків», – йдеться в презентації.

European Green Deal

Нагадаємо, що у грудні 2019 року Єврокомісія прийняла план European Green Deal задля досягнення нульових викидів парникових газів і нульового забруднення навколишнього середовища в країнах-членах Європейського союзу шляхом переходу від викопних до поновлюваних джерел енергії і сировини до 2050 року.

В Євросоюзі інвестплан по «зеленому переходу» промисловості становить 1 трлн. євро протягом 2021-2030 року у вигляді пільгових кредитів і субсидій. Єврокомісія також направить близько 300 млрд. евро з Фонду по боротьбі з економічними наслідками впливу коронавируса саме на екомодернізацію промпідприємств.

В рамках European Green Deal Єврокомісія має намір ввести особливий «вуглецевий» податок щодо імпортерів, які не скорочуватимуть викиди СО2.

Декарбонізація в Україні

В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.

Однак зелена металургія існує лише в теорії. Через півроку після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.