Перший контракт на постачання зеленої сталі компанія Nucor уклала з автовиробником General Motors
У жовтні американська сталеливарна компанія Nucor анонсувала запуск Econiq – лінійки продуктів зі сталі з нульовим вмістом вуглецю. Нові вироби будуть використовувати 100% відновлювальну електроенергію та застосовувати компенсацію вуглецю для зменшення викидів. Nucor використовує технологію електродугових печей на основі металобрухту на своїх 24 заводах у США та стверджує, що викидає на 70% менше СО2 за середньосвітовий показник.
У липні компанія оголосила, що скоротить інтенсивність викидів парникових газів на 77% у порівнянні із середнім показником в світі. Також Nucor прагне додатково знизити комбіновані викиди парникових газів на своїх сталеливарних заводах на 35% до 2030 року в порівнянні з рівнем 2015 року.
Econiq охоплюватиме всю лінійку виробництва сталі Nucor. Сертифікація Econiq стосується викидів за шкалою викидів парникових газів 1 (Scope 1) та 2 (Scope 2). Область застосування Scope 1 стосується прямих викидів у процесі виробництва сталі. Область застосування Scope 2 стосується непрямих викидів від виробництва енергії. Econiq виробляється з використанням 100% відновлюваної енергії, що нівелює викиди за Scope 2, а викиди Scope 1 усуваються за рахунок купівлі компенсації вуглецю.
Першим клієнтом, хто буде використовувати Econiq стане General Motors. Автовиробник почне отримувати екологічно чисту сталь у першому кварталі 2022 року. Nucor каже, що спочатку доступність Econiq буде обмеженою, але вона буде доступна у всіх лінійках металургійної продукції компанії. У офіційній заяві написано, що вся сталь, придбана компанією GM у компанії Nucor, стане вуглецево нейтральною до кінця 2022 року.
General Motors – не єдиний виробник автомобілів, який намагається використовувати зелену сталь у своїх операціях. Раніше ми писали, що Mercedes-Benz прагне використовувати зелену сталь для створення автопарку без вуглецевого сліду до 2039 року. Також Volvo заявила, що почне виробництво прототипів автомобілів і компонентів з зеленої сталі у 2021 році у співпраці з шведською сталеливарною компанією SSAB.
Сьогодні низьковуглецева сталь стала однією з головних сфер сталого розвитку у тому числі і для автовиробників. Нещодавно General Motors заявила, що досягне 100% використання відновлюваної енергії на п’ять років раніше, ніж планувалося. Автовиробник також заявляє, що збільшить свої інвестиції в електричні та автономні транспортні засоби на 35 млрд доларів до 2025 року.
Декарбонізація в Україні
В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.
Однак зелена металургія існує лише в теорії. Через рік після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.