Німецький автовиробник Mercedes-Benz прагне використовувати зелену сталь SSAB для створення автопарку без вуглецевого сліду.
Компанія Mercedes-Benz анонсувала курс на швидке впровадження зеленої сталі у виробництві своїх транспортних засобів. Разом зі шведською металургійною компанією SSAB Mercedes-Benz планує провести масштабну модернізацію згідно до сучасних екологічних викликів.
Ми надзвичайно раді вітати Mercedes-Benz як партнера для виробів зі сталі, що не містить вуглецевого сліду. Спільними зусиллями ми побудуємо цілковито безвуглецевий ланцюжок створення цінності аж до кінцевого споживача.
Мартін Ліндквіст, президент та генеральний директор SSAB
Щонайменше до 2039 року нові легкові автомобілі Mercedes-Benz мають статі нейтральним до вуглекислого газу по всьому ланцюжку створення вартості, включаючи мережу постачальників. Перші прототипи деталей з зеленої сталі SSAB вже плануються на 2022 рік.
SSAB буде постачати сталь створену за технологією HYBRIT, що передбачає використання водню замість вугілля та коксу, із залученням електроенергії з відновлювальних джерел. Цей метод практично виключає викиди вуглекислого газу у виробництві сталі.
Станом на сьогодні технологія HYBRIT вийшла за рамки абстрактного проєкту і втілилась у вигляді експериментального заводу. SSAB разом з партнерами LKAB та Vattenfall прагне до 2026 року перейти до експорту зеленої сталі у промислових масштабах після модернізації своїх доменних печей Oxelösund до більш сучасних, та екологічно чистих електродугових аналогів.
SSAB активно просуває зелену сталь серед автовиробників
Раніше SSAB та Volvo Group підписали угоду про співпрацю щодо досліджень, розробок, серійного виробництва та комерціалізації перших у світі транспортних засобів, виготовлених із сталі, що не містить викопних матеріалів. Volvo планує вже цього року розпочати виробництво концептуальних автомобілів та компонентів зі сталі, виготовленої компанією SSAB з використанням водню.
European Green Deal
Нагадаємо, що у грудні 2019 року Єврокомісія прийняла план European Green Deal задля досягнення нульових викидів парникових газів і нульового забруднення навколишнього середовища в країнах-членах Європейського союзу шляхом переходу від викопних до поновлюваних джерел енергії і сировини до 2050 року.
В Євросоюзі інвестплан по «зеленому переходу» промисловості становить 1 трлн. євро протягом 2021-2030 року у вигляді пільгових кредитів і субсидій. Єврокомісія також направить близько 300 млрд. евро з Фонду по боротьбі з економічними наслідками впливу коронавируса саме на екомодернізацію промпідприємств.
В рамках European Green Deal Єврокомісія має намір ввести особливий «вуглецевий» податок щодо імпортерів, які не скорочуватимуть викиди СО2.
Декарбонізація в Україні
В Україні єдиним стимулом для декарбонізації сталеливарної промисловості є норма про зелену електрометалургію. За цією нормою, підприємства, що знизили викиди СО2 до європейського цільового рівня, зможуть претендувати на невелике зниження тарифу на електроенергію.
Однак зелена металургія існує лише в теорії. Через рік після прийняття відповідного закону стимул так і не запрацював через нездатність Кабінету міністрів розробити необхідні нормативні акти.